Oriunde, numai fugi! Fugi de la laptop sau calculator, fugi de la birou, fugi din faţa televizorului. Fugi de stres, fugi de oboseala cronică, fugi de plictiseală, fugi de supărare!
Este adevărat, de multe ori ni se pare că fericirea "se întâmplă". Dar un mic secret este că fericirea se poate antrena! Alearg-o puţin, de câteva ori pe săptămână și vei vedea că în timp chiar prinde viteză, curaj, experienţă și mai ales POFTĂ!
Tot mai mulţi fac asta...
Aleargă pentru condiţia fizică, pentru relaxare, pentru o dispoziţie mai bună.

Îi vezi prin toate parcurile, pe toate străzile, pe plajă și chiar și prin pădure. Unii chiar aleargă pe loc, undeva într-o sală de fitness și simţi cum te veghează de la geam, în timp ce adună kilometri și ard calorii.

Silenţioși, rapizi și cu căștile în urechi, trec pe lângă tine sau treci pe lângă ei fără să îi remarci neapărat. Sau dacă îi remarci, nu știi exact ce i-a pus pe fugă.

Dar ei știu foarte bine. Poate că la început nu au fugit de plăcere, dar au găsit-o pe parcurs, odată cu satisfacţia pe care avantajele alergatului o aduc.
Mai ţineţi minte, când eram mici, cât de
fericiţi eram să fugim doar de dragul sentimentului? Câte pretexte și câte jocuri găseam doar
ca să alergăm!
Acum, ca adulţi,
ne bucurăm să fugim de…
Bătrâneţe
Beneficiile fizice ale exerciţiilor nici nu mai trebuie menţionate. Dar acum vorbim în particular despre alergare. Aceasta mărește mărește densitatea minerală osoasă, scade riscul de a dezvolta hipertensiune , reduce dizabilităţile din bătrâneţe și constituie un avantaj remarcabil de supravieţuire .
Supărări
Alergând, ne îndepărtăm de probleme (la propriu și la figurat). Te-a supărat munca? Fugi putin prin parc. După o tură, nu o să ţi se pară așa neagră situaţia. Iar partea cea mai frumoasă este că efectul durează. Există și un studiu care spune că activităţile fizice din timpul liber reduc șansele de nefericire după 2 ani sau 4 ani.
Oboseala creierului
Nopţi nedormite
Sunt tot mai multe studii și cercetări care ajung la aceeași concluzie: exerciţiile fizice regulate ajută la combaterea declinului mintal asociat cu vârsta, în special pentru funcţiile precum comutarea sarcinilor, atenţia selectivă și memoria de lucru.
Stres
Când toate problemele vin năvală peste noi, ne transformăm în mici monstruleţi. Ca să ieșim din încurcătură, este suficient să privim totul de la distanţă. Mai departe, mai repede… Și fără să ne dăm seama, am început să alergăm prin parc. Ceea ce este excelent deoarece cadrele naturale pot determina îmbunătăţirea cu 50% a performanţelor de creativitate și de rezolvare a problemelor, conform acestui studiu.
În general, ne consumăm mai des psihic decât fizic. Știm și noi cât de tentant este să te trântești la televizor seara și să adormi acolo. Doar că atunci când te trezești, ești chiar mai obosit. Punând sângele în mișcare, oxigenând creierul și oferindu-i un moment de pace, alergarea are un efect pozitiv asupra somnului, îmbunătăţind calitatea acestuia.
Plictiseală
În fiecare zi aceleași drumuri, aceleași clădiri, aceleași obiceiuri. Fuga este sănătoasă, în special prin prisma socializării.
Sunt tot mai multe persoane care se apucă de alergat. În felul acesta, poţi cunoaște mai mulţi oameni, poţi ajunge în locuri noi și te poţi bucura de tot felul de experienţe.
Pentru că alergarea ne face fericiţi!
În creier, atunci când facem sport, se eliberează endorfine și cresc concentraţiile GABA, iar noi suntem mai calmi, mai blânzi în interior și mai fericiţi. Inclusiv aspectul fizic este îmbunătăţit. Iar faptul că ești mai puternic și mai rezistent este un motiv de bucurie! Un stil de viaţă activ chiar este unul mai fericit, nu doar mai sănătos. Și este atât de simplu să alergăm!
Avem nevoie de:
1. Lenjerie care să ofere susţinere, să se potrivească perfect și să absoarbă transpiraţia.
2. Îmbrăcăminte care să se usuce foarte repede și care are capacitatea de a transfera umezeala de pe piele.

3. Pereche de pantofi de alergare. Găsiţi aici un mic ghid.
Câteva sfaturi:
1. Ai răbdare! La început o să gâfâi / obosești / gândești să abandonezi. Rezultatele vin în timp (și nu e nevoie de mult).

2. Nu forţa la îneput! Mai bine ascultăţi organismul. Știe el să te alarmeze când e prea mult. Când să te doară, o să știi și tu.

3. Ai grijă la stilul de alergare. puţină documentare ajută.

4. Fă-ţi loc în agendă pentru alergare și alege un loc care îţi place.
5. Mergi la sală dacă vremea de afară nu îţi place.

6. Cheamă-ţi prietenii, e mai distractiv în 2 și te poate stimula.

7. Alimentaţia și hidratarea sunt importante: mănâncă ceva ușor cu o oră înainte de alergare și nu uita să te hidratezi constant.

8. Începe cu o încălzire și nu uita să închei alergarea cu o sesiune de revenire, astfel încât organismul să nu se răcească brusc.

9. Există multe aplicaţii care te pot ajuta să te întreci cu tine sau cu alţii și chiar să socializezi. Cei de la Lifehacker au făcut un top 5.
Andrei Roșu, un corporatist, a ales în 2010 să-și schimbe radical stilul de viaţă. Acum el este unul dintre cei mai buni alergători ai României.
Pe blogul lui am găsit un fel de ghid:
Postura corpului (verticală, cu spatele drept și umerii la același nivel).

Privirea înainte, bărbia ușor ridicată.

Cât mai relaxat (un exerciţiu bun este de a alerga cu câte un ou crud în fiecare mână…).

Braţele pe lângă corp (la nivelul taliei), orientate către înainte în unghi drept (aproximativ 90 grade).

Vârful picioarelor orientat către înainte (dacă vârful este orientat către interior sau exterior, riscăm să ne accidentăm).
Aterizarea pe “pingea” (nu pe călcâi).

Pașii mici, cadenţa mare (170-180 pași / minut). Cu cât ridicăm piciorul mai sus, cu atât mai puternic va fi impactul și șocul resimţit de articulaţii.

Putem alterna alergarea cu mersul.

Focusul nu trebuie să fie pe calorii, viteză sau distanţă, ci pe corectitudinea alergării.

Apoi, să ne propunem să alergăm o anumită durată (10 min, 15 min etc.), ci nu un anumit număr de kilometri.
Există nenumărate scuze și pretexte pentru care nu alergăm. Fie că nu găsim timp, că plouă afară, că obosim repede sau că ne mișcăm încet, în general. Unii chiar plusează, spunând că nu văd care este sensul alergării... Până insistă puţin.

Sunt destul motive să fim fericiţi…
Așa că fugi de-aici și găsește voia bună!